Veelgestelde vragen

Betalingen

Wat zijn de betaalmethoden?

_____________________________________

Betaling met debet- of kredietkaart.


We accepteren alle belangrijke debet- en creditcards in onze Shopify-winkel. Je kunt eenvoudig betalen door deze eenvoudige stappen te volgen:

  1. Bij het afrekenen, selecteer de optie om te betalen met een debet- of kredietkaart.
  2. Voer je kaartgegevens in, inclusief nummer, vervaldatum en beveiligingscode.
  3. Bevestig de betaling.

Je bestelling wordt onmiddellijk verwerkt na de betalingsbevestiging.

_____________________________________

Betaling via PayPal.


Je kunt betalen met PayPal door de optie PayPal te selecteren bij het afrekenen:

  • Als je al een PayPal-account hebt, log dan in met je e-mail en wachtwoord en bevestig de betaling.
  • Als je geen PayPal-account hebt, kun je er een nieuwe aanmaken met je creditcard of prepaidkaart. Selecteer gewoon het type kaart, voer de gevraagde gegevens in en bevestig de betaling.

De bestelling wordt verwerkt zodra we de betaling hebben ontvangen. Als je de goederen retourneert of de bestelling annuleert, wordt het bedrag teruggestort op je PayPal-rekening (of op je creditcard als je als niet-geregistreerde gebruiker hebt betaald).

_____________________________________

Betaling via bankoverschrijving.


Je kunt een bankoverschrijving doen met behulp van de bankgegevens die je ontvangt in de orderbevestiging en deze instructies zullen bevatten:

  1. Naam van de rekeninghouder (begunstigde)
  2. IBAN-code van de bankrekening van de begunstigde
  3. SWIFT/BIC-code van de bank (nodig voor internationale overschrijvingen)
  4. Over te maken bedrag

In de omschrijving van de overboeking moet je het volgende aangeven:

  • Ordernummer

Na de betaling, stuur een kopie van de bon naar info@studiodanza.com, vermeld het bestelnummer als referentie.

Tijdschema's:

  • Binnenlandse bankoverschrijvingen worden meestal dezelfde dag of binnen één werkdag verwerkt.
  • Internationale overboekingen kunnen 3 tot 5 werkdagen duren, afhankelijk van de betrokken banken.

De bestelling wordt verwerkt en je artikelen worden pas in productie genomen nadat we het betalingsbewijs via e-mail of WhatsApp hebben ontvangen, of nadat het betaalde bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Deze betaalmethode kan tot 3 werkdagen duren om verwerkt te worden.

Is de online betaling veilig?

Alle gegevens die op onze site worden ingevoerd, zijn beschermd door geavanceerde beveiligingssystemen en encryptietechnologieën, geïntegreerd in betalingsportefeuilles zoals PayPal en Shopify-betalingen, die worden gebruikt voor online aankopen van onze producten.

Op geen enkel moment zullen Studiodanza of derden toegang hebben tot de informatie met betrekking tot jouw creditcards of andere betaalmethoden die binnen de wallets zijn gekozen. Jouw privacy en veiligheid zijn altijd gegarandeerd.

Transport en Verzendingen

Waar is mijn zending?

Wanneer je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een bevestigingsmail van de verzending met een link om je pakket te volgen. Als je deze e-mail niet ontvangt, kun je de status van de verzending controleren door in te loggen op je account en het daarvoor bestemde contactformulier te gebruiken. Hier kun je het ordernummer selecteren waarvan je de status wilt weten. Als alternatief kun je een verzoek per e-mail sturen naar info@studiodanza.com, met vermelding van het bestelnummer.

Hoe kan ik het verzendadres wijzigen?

Je kunt het verzendadres op elk moment wijzigen door in te loggen op je account, naar je persoonlijke profiel te gaan en te klikken op 'Adressen bekijken'. Hier kun je een of meer verzendadressen registreren, die beschikbaar zullen zijn tijdens het aankoopproces.

Het is ook mogelijk om een nieuw afleveradres toe te voegen tijdens het aankoopproces, het huidige verzendadres wordt weergegeven, met de optie om een nieuw adres toe te voegen of het bestaande adres bij te werken.

Ik heb een bestelling geplaatst met het verkeerde verzendadres

Als je hebt gemerkt dat je een verkeerd verzendadres hebt ingevoerd, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Je kunt een correctieverzoek per e-mail sturen naar info@studiodanza.com met het bestelnummer en het nieuwe correcte adres.

Als de bestelling nog niet is verzonden, zullen we het verzendadres aanpassen. Als de bestelling al is verzonden, raden we je aan contact op te nemen met de koerier met behulp van het verstrekte trackingnummer om te zien of het mogelijk is het pakket naar het juiste adres te laten sturen.

Onthoud, het is altijd mogelijk om je toekomstige verzendadressen bij te werken door in te loggen op je account en de informatie in de sectie "Adressen bekijken" te wijzigen.

Bestellingen

Waarom moet ik een account aanmaken?

Om je bestellingen te kunnen verwerken, hebben we enkele gegevens van je nodig, zoals het bezorgadres, het factuuradres, je e-mailadres en andere essentiële details.

Een account aanmaken op Studiodanza stelt je in staat om toegang te krijgen tot al onze diensten: je pakket volgen, producten retourneren, eerdere bestellingen bekijken, en nog veel meer.

Je persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor je zakelijke relatie met Studiodanza. Ze zullen nooit worden gedeeld of verkocht aan derden en je kunt ze op elk moment wijzigen via het beheer van je online account. Bovendien kun je op elk moment verzoeken om de volledige verwijdering van je gegevens uit onze database.

De veiligheid van jouw persoonlijke informatie is onze prioriteit:

  • Geavanceerde bescherming: Jouw gegevens worden veilig bewaard, versleuteld en zijn alleen toegankelijk via computersystemen met beperkte toegang, gelegen in faciliteiten die beschermd zijn door fysieke beveiligingsmaatregelen.
  • Bescherming tegen inbreuken: We gebruiken geavanceerde beveiligingssystemen en versleutelingstechnologieën om ervoor te zorgen dat je informatie niet onrechtmatig kan worden verkregen. De veiligheid van je persoonlijke en bankgegevens is voor ons essentieel.
  • Rechtmatige verwerking: Wij delen de informatie die je ons verstrekt niet zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. We beschermen jouw privacy met dezelfde zorg waarmee we onze eigen privacy beschermen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Ga naar het product dat je interesseert en klik op de knop 'PERSONALISEER'.

Er zal onmiddellijk een venster openen waarin je de kleur, de stof, de maten, de hoeveelheid en andere beschikbare attributen voor dat product kunt aanpassen.

Zodra je je keuzes hebt voltooid, klik op de knop "VOEG TOE AAN WINKELWAGEN". Deze actie voegt het gepersonaliseerde product toe aan je winkelwagen.

Ten slotte, ga naar de winkelwagen en volg de stapsgewijze procedure om de aankoop te voltooien.

Is het nodig om geregistreerd te zijn op de site om een bestelling te plaatsen?

Nee, het is niet verplicht om je te registreren om een aankoop te doen. Je kunt ook als gast kopen, en we zullen de gegevens die je verstrekt alleen gebruiken voor facturering en verzending. Als je informatie over je bestelling wilt ontvangen zonder geregistreerd te zijn, kun je ons een e-mail sturen naar info@studiodanza.com.

Echter, registreren biedt tal van voordelen:

  • Orderbewaking: Controleer de status van je bestellingen en zendingen op elk moment.
  • Gegevensbeheer: Bewerk eenvoudig je persoonlijke gegevens en de verzend- en factuuradressen.
  • Aanbiedingen en promoties: Schrijf je in voor onze commerciële aanbiedingen om op de hoogte te blijven van de laatste promoties.
  • Gepersonaliseerde offertes: Maak offertes direct vanuit de winkelwagen.
  • Toegang tot gereserveerde prijzen: Dansscholen en winkels kunnen een account aanvragen met speciale prijzen en aanbiedingen.
  • Productrecensies: Laat recensies achter over de gekochte producten.
  • Beheer van terugbetalingen: Bekijk en beheer creditnota's en terugbetalingen.
  • Klantenservice: Open een ondersteuningsverzoek voor je bestellingen.
  • PDF-documenten: Download je facturen en creditnota's in PDF-formaat op elk moment.
  • Bestelgeschiedenis: Toegang tot je bestelgeschiedenis en eenvoudig opnieuw bestellen.
  • Verlanglijstjes: Maak verlanglijstjes voor de producten die je in de toekomst wilt kopen.

Registreren is eenvoudig en stelt je in staat om alles op een eenvoudige en handige manier te beheren!

Kan ik een reeds betaalde bestelling wijzigen of annuleren?

Zodra een bestelling is betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd. Wijzigingen kunnen alleen worden aangebracht zolang de producten in het winkelwagentje blijven; binnen het winkelwagentje kun je de bestelling bijwerken of volledig annuleren.

Als je een reeds betaalde bestelling wilt annuleren, kan dat alleen als de bestelling nog niet is verwerkt. Om de annulering aan te vragen, log in op je account en gebruik het contactformulier om het bestelnummer te selecteren dat je wilt annuleren. Als alternatief kun je een verzoek per e-mail sturen naar info@studiodanza.com, geef het bestelnummer op dat moet worden geannuleerd.

Ik ben een bedrijf, kan ik grote hoeveelheden bestellen?

Ja, zeker! Voor bestellingen van grote hoeveelheden kun je een gepersonaliseerde offerte aanvragen. Neem gewoon contact met ons op via het daarvoor bestemde contactformulier of stuur een e-mail naar info@studiodanza.comWe zullen je graag helpen en de beste voorwaarden voor je bestelling bieden.

Maattabel

Garandeert de Maatcalculator de juiste maat?

De Maatcalculator die wij aanbieden is een hulpmiddel dat is ontworpen om je te helpen de juiste maat te kiezen met een nauwkeurigheid van 99%. We kunnen echter geen verantwoordelijkheid nemen voor eventuele maatfouten in bestellingen. Voor informatie over ons retour- en restitutiebeleid, raadpleeg de sectie 'RETOURNEREN EN TERUGBETALINGEN'.

De aanbevolen maat van de calculator is specifiek voor danskleding van het merk Studiodanza, gemaakt van rekbare stoffen, en gegarandeerd voor lichamen met standaardproporties. Ook in gevallen van ongewone proporties (bijv. zeer korte en zwaarlijvige personen) geeft de calculator een geschikte maat, maar in deze gevallen is het raadzaam om ook onze Maattabel te raadplegen.

Om de maatcalculator correct te gebruiken, raden we je aan de aanwijzingen in de sectie "Hoe de maten op te nemen" te volgen.

Hoe worden de maten genomen?

Om de precieze metingen te verkrijgen, volg deze eenvoudige aanwijzingen:

  1. Ondergoed dragen: De maten moeten in centimeters worden genomen, waarbij de meter strak tegen het lichaam wordt gehouden. Zorg ervoor dat je alleen ondergoed draagt voor een nauwkeurige meting.
  2. Correcte houding: Sta rechtop zonder te verstijven en gebruik een kleermakersmeetlint, bij voorkeur van zacht stof of flexibel rubber.
  3. Borstomtrek: Plaats het meetlint op het meest prominente punt van de borst, onder de armen door en rond de rug, zonder strak aan te trekken.
  4. Tailleomtrek: Plaats het meetlint rond het smalste deel van de romp (taille). Houd het meetlint goed strak maar zonder te knellen en markeer het punt met een lint.
  5. Heupomtrek: Meet rond het meest uitstekende punt van de heup, houd de meetlint horizontaal en trek het niet te strak aan.
  6. Giro-cavallo of 'Eiermaat': Deze maat is essentieel om onze Maatcalculator te gebruiken. Maak een volledige cirkel rond de romp, beginnend bij de schouder, langs het kruis, en terug naar de schouder waar je begon.

Voor meer details kun je hier klikken om de volledige pagina te openen over 'HOE DE MATEN TE NEMEN'.

Hoe kies ik de juiste maat?

Om je te helpen de juiste maat te kiezen, vind je op de productaanpassingspagina in de sectie 'Maat' een knop genaamd 'BEREKEN DE MAAT'. Dit hulpmiddel zal je begeleiden bij het kiezen van de meest geschikte maat voor jou.

Bovendien kun je de maat controleren door de MAATTABEL te raadplegen, die ook beschikbaar is in de sectie voor het kiezen van de maat.

Als je instructies nodig hebt over hoe je de maten correct kunt nemen om in de calculator in te voeren, bezoek dan de pagina 'HOE DE MATEN TE NEMEN'.

Retouren en Terugbetalingen

Kan ik een retour maken?

Je kunt een retour aanvragen binnen 14 dagen na de aankoopdatum, maar alleen voor artikelen die direct beschikbaar zijn in onze magazijnen.

Het is niet mogelijk om op maat gemaakte kledingstukken in gepersonaliseerde kleuren en stoffen te retourneren.

Voor meer details over de retour- en terugbetalingsvoorwaarden, raadpleeg de speciale sectie 'RETURNS EN TERUGBETALINGEN'.